vilmalovehorses

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Vilma Pettersson - 10 augusti 2013 22:16

                                                                           

Av Vilma Pettersson - 10 augusti 2013 19:39

Hanteringen: Hon är jätte mysig i hanteringen. Enkel att kratsa hovarna på, tränsa och sadla m.m Hon är verkligen super snäll! Det finns inte mer att säga om saken.


Dressyren: Hon är jätte enkel att få i form. Men hon går ju inte självmant i form men hon är enkel att få i form. Hon är också enkel att få i form i trav också, fast inte lika enkel som hon är i skritt. Och hennes galopp är helt underbar. En sak hon tycker är väldigt roligt i dressyren är när man t.ex först travar, sen göra halt, galoppera och sen skritta. Och hon är duktig på det också. Hon är pigg och är framåt hela ridpasset. I alla gångarter. Ibland kan hon göra ett eller två bocksprång.

 

Hoppningen: I hoppningen är hon extra pigg. Hon hoppar allt. Hon kan vägra, men hon gör inte det så ofta. Hon är riktigt på att svänga kluriga svängar och tvärvända. Hon kan hoppa riktigt högt tycker jag och långt. Hon bockar oftast inte i hoppning eftersom hon inte tänker på det eftersom hon tycker det är så kul.

 

Uteritter: Hon är pigg men ändå lydig. Hon äter gräs ibland, men absolut inte ofta. En gång när jag red ut med Freia och Åsa som red på happy och Dreamy och dom två hästarna skenade iväg, så stannade Thessan bara och stirrade på dom. Sen när dom fått stop på dom började hon lunka på fint och snällt igen. Hon kan bli väldigt bockig på ängar och stubbåkrar. 

 

Löshoppning: Hon kan hoppa riktigt högt i löshoppning och svänger ibland mot hindret själv. Och ibland tvärväner hon till gräset. 

 

Longering: Longera är hon jätteduktig på men hon är svår att få fram i galopp tycker jag. Men hon är duktig i både höger och vänster varv. 

 

 

Thessan är verkligen en toppen häst. Och om hon var typ en D-ponny och lite yngre så hade hon varit perfekt första häst till mig. Hon är så perfekt så det finns inte, och hon har lärt mig så himla mycker under dom här åren. Jag kommer aldrig kunna tacka henne nog. 

Av Vilma Pettersson - 10 augusti 2013 18:57

Idag åkte jag och mamma till västerås. Vi började med att gå på Grizzly zoo. Där köpte vi en bajspåshållare och bajspåsar till den. Och så köpte vi en leksaksgris till Django och den låter som en gris. Sen gick vi på Cubus. Jag köpte en tröja, ett par shorts och en blus där. Sen gick vi på lindex och Ginatricot. Jag tror inte jag köpte nåt där. Eller jag köpte strumpor på Lindex. 


Sen gick vi på Jula, Chilli och Tati. På Tati köpte jag två trosor. 





Av Vilma Pettersson - 10 augusti 2013 18:45

Har haft denna tävliingen nu väldigt länge och det är bara en som har anmält sig. Så det är en ganska självklar vinnare.


Den som vann är http://freialovehorses.bloggplatsen.se/


Tack så mycket för att du var med   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! :)

Den här bloggen handlar framförallt om mitt stora intresse, hästar. Och mycket mer. Jag rider på ridskola 1 gång i veckan. Och så rider jag på ett arabsto som heter Manessa. Och henne kommer ni nog få läsa mycket om

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Dålig
 Okej
 Sämsta bloggen nånsin!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vilma


Ovido - Quiz & Flashcards