vilmalovehorses

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Vilma Pettersson - 5 augusti 2013 21:32

Thessan är en perfekt häst för mig. Hon är absolut en typisk "Vilma häst". Jag önskar bara att hon var större. Eller att jag var så liten som jag var första dagen jag träffade henne. Alltså för typ 3 år sen. 


Hon är pigg, duktig på att hoppa, enkel att få i form, lydig men ändå lite busig ibland. Hon är 19 år men har ändå så mycket energi. och framförallt så har hon en stor personlighet. Hon betyder så mycket för mig. 


Fats jag har ju Manessa nu. Men om jag får för Freia så ska jag börja hålla på med henne medans dom håller på med happy och Dreamy. Dom håller ju på rätt mycket med dom hästarna, och jag kan ju gå en promenad med Thessan. Eller om dom är i paddocken kan jag hålla på med henne där. Bara jag får hålla på med henne. 



             



Av Vilma Pettersson - 5 augusti 2013 21:24

Idag åkte jag ut till Bresse med min pappa, min lillasyster Vera, Veras kompis Sofia och Django. Och när vi kom dit så var Freia och hennes pappa och lillebror påväg hem. Men då frågade vi om Freia ville stanna ute med oss, och det ville hon så det blev så. först så badade vi Django. Pappa bärde ut honom i vattnet och så simmade han in till land. Och han var jätteduktig! Sen gjorde pappa det en gång till och sen gjorde jag det en gång. 


Sen badade Vera, jag, Sofia och Vera. Vi gjorde lite olika grejer. Sen gick vi upp. Och då satte Freia och jag oss på en stor gunga och gungade lite. Och så pratade vi lite om att skaffa häst, hur jobbigt det är att ha en hund m.m. 


Sen köpte vi glass och sen åkte vi hem. 



     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! :)

Den här bloggen handlar framförallt om mitt stora intresse, hästar. Och mycket mer. Jag rider på ridskola 1 gång i veckan. Och så rider jag på ett arabsto som heter Manessa. Och henne kommer ni nog få läsa mycket om

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Dålig
 Okej
 Sämsta bloggen nånsin!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vilma


Ovido - Quiz & Flashcards