vilmalovehorses

Alla inlägg under maj 2013

Av Vilma Pettersson - 31 maj 2013 20:45

Jag hatar fjortisar för dom tror oftast att dom är perfekta. Ingen är perfekt och ingen är helt värdelös. Alla har sina bra och fula sidor. Och varför ska dom lägga på sig 10 kg smink per dag? Jag ser iallafall ut som jag ser ut och det är bara så. Jag hörde av nån att det var en tjej som rakade av sig håret för att se vilka som VERKLIGEN var hennes riktiga vänner, det var typ två som fortsatte umgås med henne, hur schyst är det? Eller folk som trycker ner andra, vad hjälper det emot? Eller folk som hatar Justin Bieber tillexempel. Vad har Justin Bieber gjort dom? Jag är ingen "belieber" men jag hatar ABSOLUT inte honom! Han har inte gjort mig nåt jag tänker inte göra honom nåt. 


Det är ju klart att jag har på lite mascara och concealer eller nåt om jag ska på en fest eller studentfest eller nåt. Men inte överdrier jag. Och sen bror det ju på lite om ålder också, jag tycker inte t.ex 9 åringar ska sminka sig, det gjorde iallafall inte jag när jag var 9 eller 10. 




 


Somsagt jag använder nästan aldrig smink bara pytte lite (ibland) på fester och sånt. Men jag går inte så mycket på fester för jag är mer ute i rönna och rider eller pysslar om sötaste Teddy än at gå på fester.






Av Vilma Pettersson - 31 maj 2013 20:29

Idag red jag Loulou och Freia red Pärla. Tjejen som red lektionen innan hade också ridit ut och Loulou hade råkat tappat ett av bakben-skydden. Så vi tog av det andra benskyddet också. Men jag tyckte hon gick mycket bättre utan. Så Loulou ska nog inte använda bakskydd mer. Vi red runt lite i skogen och på ängen och lite på vägarna. Och så red vi lite på en volt och galopperade. Myran (våran ridlärare) höll på att ramla av för hon red också och hon red Skutt. Skutt var lite klumpig. Loulou var pigg och glad. 


Eftersom vi har hästbyte nästa gång så fick vi önska. Jag önskade: Caramia,Ester,Loulou,Pompe och Avril. Spännande :D



Ps. Freias mamma tog bilderna men hon tog bara 3 bilder på mig men jag lägger upp dom sen. Men det är ju alltid nåt! :) 


Här kommer det en gammal bild på mig och Lousan <3



 

Av Vilma Pettersson - 30 maj 2013 22:24

Dagens outfit:

 


Dagens frisyr: Utsläppt

Dagens smink: Inget

Dagens humör: Glad och trött efter enavallen

Dagens hiss: Slapp ha några lektioner

Dagens diss: Har inte åkt till någon häst..


Dagens mobilskal:

 

Av Vilma Pettersson - 30 maj 2013 22:19

                                   

Av Vilma Pettersson - 30 maj 2013 19:04

Gjorde ett inlägg med 97 frågor och det var 7 frågor, kvar vad händer? Jo internet "startar om"!!!!!!!!!!!! Tyvärr kommer jag nog inte göra om just det inlägget så det är bara att önska nya inlägg.



 

Av Vilma Pettersson - 30 maj 2013 16:47

Idag var vi ju somsagt på enavallen. Vi hoppade höjdhopp, längd, långlöp, stöta kula m.m Och 5 grön (andra klassen) vann men vi vann staffeten. Men dom vann alltihop, men vi hade vunnit om inte dom fått poäng för att dom förlora!


Jaja kul men jobbigt var det idag. 




 

Av Vilma Pettersson - 30 maj 2013 10:15


Den här låten lyssnar jag ganska mycket på just nu :)

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! :)

Den här bloggen handlar framförallt om mitt stora intresse, hästar. Och mycket mer. Jag rider på ridskola 1 gång i veckan. Och så rider jag på ett arabsto som heter Manessa. Och henne kommer ni nog få läsa mycket om

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Dålig
 Okej
 Sämsta bloggen nånsin!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vilma


Ovido - Quiz & Flashcards