vilmalovehorses

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2013

Hur Thessan är att rida

Av Vilma Pettersson - 10 augusti 2013 19:39

Hanteringen: Hon är jätte mysig i hanteringen. Enkel att kratsa hovarna på, tränsa och sadla m.m Hon är verkligen super snäll! Det finns inte mer att säga om saken.


Dressyren: Hon är jätte enkel att få i form. Men hon går ju inte självmant i form men hon är enkel att få i form. Hon är också enkel att få i form i trav också, fast inte lika enkel som hon är i skritt. Och hennes galopp är helt underbar. En sak hon tycker är väldigt roligt i dressyren är när man t.ex först travar, sen göra halt, galoppera och sen skritta. Och hon är duktig på det också. Hon är pigg och är framåt hela ridpasset. I alla gångarter. Ibland kan hon göra ett eller två bocksprång.

 

Hoppningen: I hoppningen är hon extra pigg. Hon hoppar allt. Hon kan vägra, men hon gör inte det så ofta. Hon är riktigt på att svänga kluriga svängar och tvärvända. Hon kan hoppa riktigt högt tycker jag och långt. Hon bockar oftast inte i hoppning eftersom hon inte tänker på det eftersom hon tycker det är så kul.

 

Uteritter: Hon är pigg men ändå lydig. Hon äter gräs ibland, men absolut inte ofta. En gång när jag red ut med Freia och Åsa som red på happy och Dreamy och dom två hästarna skenade iväg, så stannade Thessan bara och stirrade på dom. Sen när dom fått stop på dom började hon lunka på fint och snällt igen. Hon kan bli väldigt bockig på ängar och stubbåkrar. 

 

Löshoppning: Hon kan hoppa riktigt högt i löshoppning och svänger ibland mot hindret själv. Och ibland tvärväner hon till gräset. 

 

Longering: Longera är hon jätteduktig på men hon är svår att få fram i galopp tycker jag. Men hon är duktig i både höger och vänster varv. 

 

 

Thessan är verkligen en toppen häst. Och om hon var typ en D-ponny och lite yngre så hade hon varit perfekt första häst till mig. Hon är så perfekt så det finns inte, och hon har lärt mig så himla mycker under dom här åren. Jag kommer aldrig kunna tacka henne nog. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vilma Pettersson - 14 augusti 2013 14:26

jag ska byta blogg, igen. Ska byta till en ny på bloggplatsen.se. Men vet inte vad den ska heta. Jag skriver upp den här sen. ...

Av Vilma Pettersson - 14 augusti 2013 13:11

Nu har jag bytt blogg till: vilmapettersson.horseworld.se .   Följ gärna mig på den bloggen.     ...

Av Vilma Pettersson - 14 augusti 2013 12:24

Jag ska kanske ta bort denna blogg. Och göra en ny på bloggplasten. Men jag vet inte? Dels så kan jag skriva om alla åsiktsinlägg då. Och allt.    Men vi får se.   Har nån nått förslag på bloggnamn isåfall? Snälla kommentera det isåfall. I...

Av Vilma Pettersson - 13 augusti 2013 16:55

Jag har typ varit hos mormor hela dagen. Åt lunch där och så. Och så åkte jag i hennes rullstol eftersom hon har ju brytit foten.    Ska snart på valpkurs med familjen och Django. Fast han är ju min familj så. Undra vad vi ska lära oss idag. För ...

Av Vilma Pettersson - 13 augusti 2013 15:17

Det var en häst som flyttade, som hette Race. Eller så heter han? för jag vet inte om han har dött.   Iallafall så var det så att våran ridlärare sa att vi skulle rida med jockeyläder för en hel lektion, och när vi skulle galoppera så sa aldrig h...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! :)

Den här bloggen handlar framförallt om mitt stora intresse, hästar. Och mycket mer. Jag rider på ridskola 1 gång i veckan. Och så rider jag på ett arabsto som heter Manessa. Och henne kommer ni nog få läsa mycket om

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Dålig
 Okej
 Sämsta bloggen nånsin!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vilma


Ovido - Quiz & Flashcards