vilmalovehorses

Alla inlägg under juni 2013

Av Vilma Pettersson - 30 juni 2013 19:49

  • Fortsätta städa källaren lite grann.
  • Åka till det där stallet där Manessa står.
  • Hålla på med min lilla Django såklart! Och hålla på med mina kaniner!

 

Av Vilma Pettersson - 30 juni 2013 19:40

Idag så åkte jag och Freia till Teddy, Happy och Dreamy. 



Men innan vi var hos Teddy så gick vi till Charlottes hus för att mata Jonnas kanin, och katten+fem kattungar! Eller vi matade, gav vatten och gosade lite med dom! :) 


Sen gick vi hem till Teddy. Vi började med att mocka Teddys box. Och så fyllde vi på hans vatten. Sen tog vi in Teddy och borstade honom och sånt. Sen gick med honom till paddocken. Vi löshoppade honom på tre olika höjder. Och vi turades om att springa och stå och vifta med spöet. Han var jätte duktig och hoppade jäte bra för att vara 25! 


Sen gick vi hem med honom och ställde in honom i boxen. Sen gick vi till Dreamy och Happy och klappade dom lite grann. 



Finns tyvärr inte mer att berätta. Här får ni en gamal bild på fina Teddy för jag orkar inte lägga upp bilderna jag tog med kameran just nu.


 






Av Vilma Pettersson - 29 juni 2013 23:49

  • Låta Django få träffa kaninerna
  • Åka till rönna och ge Charlottes djur mat för hon är på husbilssemester. Och sen gå och hålla på med gulliga Teddy   
  • Kanske åka till Djurmagasinet och köpa hundbajspåsar, matskål och vattenskål, kanske en hundbädd och kanske nån leksak till lilla Django. 


 

Av Vilma Pettersson - 29 juni 2013 23:39

Idag så har jag nästan hela dagen varit i en bil och varit hos en dalmatin kennel. Först imorse så städade mamma och jag källaren lite grann. Sen åkte jag, Freia, pappa, mamma och min lilla syster till en dalmatin kennel som även födde upp Gotlandsruss. Vi åkte dit i 2 ½ timme ungefär... Men det var såååååååååååååå värt det! Dom hade massa dalmatinvalpar+ 11 stora hundar! Och dom släppte ut en del av hundarna och det bara dundrade i marken när dom sprang! Alla valpar var jätte söta men vi valde en som var mindre än dom andra. Vi döpte den till Django. Sen skrev vi i massa papper och sånt. Sen åkte vi hem och på hemvägen köpte vi mat, koppel, en speciell kaninmat till kaninerna och vanlig majsvälling till Django. 


Ibland så stannade vi till så Django fick kissa på hemvägen. 



Han har fått gått runtpå tomten, och så gick jag, Freia och Vera en promenad med honom, vi har gett honom mat och för ca en timme sedan så fick han välling och nu ligger han och sover i soffan. Han är jätte gosig och PUSSIG! Love him!  



       


Ps. Förlåt för den super dåliga uppdateringen!

Av Vilma Pettersson - 28 juni 2013 22:30

här är en länk till bilderna från ridningen och Freias inlägg: http://freialovehorses.bloggplatsen.se/2013/06/28/9977524-terrang/

Av Vilma Pettersson - 28 juni 2013 20:34

Det är så här att det var en tjej som var fodervärd på en arab. Och hon var dum mot araben så hon fick inte vara fodervärd längre. Min mammas kompis dotter, Tazy blev frågad om hon ville bli fodervärd på den hästen. Men hon kände att hon inte hade så mycket tid. Så hon frågade min mamma om dom kunde dela isåfall. Dom pratade idag om dte här och Tazy sa att hon nog inte hinner och svaret blir nog nej. Men då sa Tazy att i stallet där hon har sin foderhäst Katla stod det en annan arab. Det är ett sto som heter Vanessa och hon har inte haft en medryttarhäst sen januari. För Vanessas förra medryttare skötte sig inte och hon glömde utsläppet av hästarna 3 gånger! Så hon blev "sparkad". Så då ska jag bli medryttare på Vanessa. Vanessa är 145cm i mankhöjd. Hon gillar att hoppa. Och hon är även western riden. Jag kommer komma ut ungefär 3 gånger i veckan typ som bestämt, men annPs,ars får jag komma ut när jag vill. Min mamma ska också få rida på dne ibland... Men i stallet så finns det massa andra hästar så om Freia följer med ut så får hon rida på nån av dom. Hoppas Tazy hittar en medryttarhäst åt Freia också. 


Vanessa är lite tjock just nu eftersom hon nite har blivit riden på länge. Men mamma berättade att man inte behöver binda upp Vanessa i stallgången för hon står still ändå! Och att hon är kittlig på vissa ställen så hon tycker inte så jätte mycket om att sadlas, men hon är inte så kittlig att det är farligt! 




Ps. Imorrn så ska vi säkert skaffa dalmatin! Det är typ 97% säkert att vi köper! 




Av Vilma Pettersson - 28 juni 2013 19:42

Först så red Emma. Och hon fick Prado. Dom red först ut och sen red dom lite inne i ridhuset. Freia ledde henne.


     



Nu till ridningen. 

jag red Loulou och för er som undrar så red Freia Magic.Jag började med att borsta Loulou och fixa iordning henne. Och emmellanåt så bjöd Freia mig på en glass.


Vi började med att rida i paddocken. Vi började med en snabb uppvärmning. Sen hoppade vi en och en över ett vanligt hinder. Första gången vägrade Loulou på det, men sen hoppade hon. Sen när vi gjort det en gång var så hoppade vi det hindret + ett annat vanligt hinder. Vi blandade med galopp och trav. 


Sen så var det en öppning i paddocken och lite efter den öppningen så var det ett hinder, fast istället för bommar så var det ganska smala björkar. Vi skrittade först ut ur padddocken och över hindret. Sen travade vi över hindret en och en in i paddocken igen. Sen galopperade vi ut ur paddocken igen över hindret. Loulou var ganska seg i paddocken i början, men när vi började hoppa "björkhindret" blev hon pigg. 


Sen började vi hoppa terräng. Vi började med ett hinder som var tre hinder som satt ihop. Det var högre och högre. Vi hoppade hindret i mitten. Eller man fick välja på det i mitten eller det minsta. Jag valde det i mitten. Vi hoppade det två gånger var, en gång i trav och en gång i galopp. Det var jätte härligt! 


Sen så skulle vi hoppa ett hinder som var som en grop. Eller det var som en liten nerförsbacke först, och sen ett hinder och sen en liten uppförsbacke. Backarna var inte alls branta. Vi hoppade det också två gånger var, en gång i trav och en gång i galopp. Loulou flög över det andra gången. Det var också super härligt!


Det sista terräng hindret vi hoppade var en bank. Det är först en liten uppförsbacke som inte är så brant. Sen en platt yta och sen kommer marken och då ska man bara hoppa ut. Vi fick göra det två gånger var och vi gjorde det bara i trav. 


Sen skrittade vi av dom till stallet. Sen borstade jag av Loulou och sånt. 



Ps. Freias mamma har fotat så Freia kommer lägga upp bilderna sen. Eller hon kommer börja med en del av bilderna och lgga upp dom andra i nått annat inlägg. Så jag kommer länka inläggen sen.


Här får ni en annan bild på mig och Loulou.


 


Av Vilma Pettersson - 27 juni 2013 21:30

Jag tycker det är jobbigt när ett sto är brunstig för dom småkissar jätte mycket. Och så brukar dom oftast ställa sig som fastklistrade vid en hage och försöka hälsa på hästarna.


Thessan är brunstig jätte ofta!


Tyvärr finns det inte mer att säga om saken förutom att det är jobbigt.



 




Presentation


Hej och välkommen till min blogg! :)

Den här bloggen handlar framförallt om mitt stora intresse, hästar. Och mycket mer. Jag rider på ridskola 1 gång i veckan. Och så rider jag på ett arabsto som heter Manessa. Och henne kommer ni nog få läsa mycket om

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Dålig
 Okej
 Sämsta bloggen nånsin!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vilma


Ovido - Quiz & Flashcards