vilmalovehorses

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Vilma Pettersson - 6 augusti 2013 21:46

På valpkursen så började vi med att gå runt med hundarna i den där gården. Så att dom fick se sig omkring. Och det fanns en Golden Retriver och den var 12 veckor. Och den var hur söt som helst! 


Sen hade vi lite teori inne. Och vi fick dels lära oss att man ska strunta i ALLT som han gör fel. Man ska bara beröma honom när han är duktig. 


Sen gick vi ut med dom igen. Och vi övade på lite olika grejer. Väldigt mycket på inkallning. Och så fick man välja vilket ord man ville ha till det, Vi valde ordet "kom". 


Jag lärde mig hur mycket som helst. Och det är ju bra.


En riktigt kul grej han sa var att om hunden springer och jagar grannen så ska man säga "jaga grannen". För då kan inte grannen säga att man har en olydig hund och att man måste få pli på den. Riktigt smart. 


Vi får se om bilderna kommer upp idag eller imorgon. 


 

Av Vilma Pettersson - 6 augusti 2013 20:58

HARRY STYLES! Han är ju så himla gullig! 



 

Av Vilma Pettersson - 6 augusti 2013 17:34

Idag har jag varit med Freia. Vi var hemma hos henne och vi tittade på "Black Christmas". Vet inte vad Freia tyckte om den men jag tyckte den var ganska läskig, konstig och en av dom äckligaste filmerna jag har sett!!! Sen tittade vi på lite andra grejer också. 

 

Och nyss åt jag kvällsmat och jag ska snart åka med Django på valpkurs med mamma, min lillasyster Vera, pappa och självklart lilla Django. 



 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! :)

Den här bloggen handlar framförallt om mitt stora intresse, hästar. Och mycket mer. Jag rider på ridskola 1 gång i veckan. Och så rider jag på ett arabsto som heter Manessa. Och henne kommer ni nog få läsa mycket om

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Dålig
 Okej
 Sämsta bloggen nånsin!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vilma


Ovido - Quiz & Flashcards