vilmalovehorses

Alla inlägg den 3 augusti 2013

Av Vilma Pettersson - 3 augusti 2013 18:44

Jag höll på med en video, men då krånglade allt så jag får lov att börja om ridläger videon....


 

Av Vilma Pettersson - 3 augusti 2013 18:13

fick denna berättelse från denna blogg: www.nattstad.se/nisvetsuljic

 

 Pojken: Får jag gå på festen?
Mamma: NEJ! Det går inte, du har skola imorgon.
Pojken: Men alla ska dit!
Mamma: Jag bryr mig inte om alla andra, det är dig jag bryr mig om.
Pojken: Jag bryr mig inte, jag vill gå dit och du kan inte stoppa mig.
Mamma: Om du drar dit, så kommer du utegångsförbud ett långt tag.
Pojken: Bryr mig inte..

Runt 22:00 smyger killen ut ur hemmet för att dra på festen.
Mamma ropar på sin son men hon får inget svar...
Hon bestämmer sig för att gå upp till hans sovrum och hon ser att dörren är låst.
När hon äntligen får upp dörren öppen så ser hon att fönstret i sovrummet är öppet.
Mamman är jätte orolig för sin son så hon bestämmer sig för att gå ut och leta efter honom.

Senare samma natt kommer pojken hem och ser att mamma inte är där.
Han kollar på sin mobil och ser 3 missade samtal och 2 sms.
Han läser sms:
22.30 - Mamma: Vart är du?
23.00 - Mamma: Snälla svara, vart är du? Jag är ledsen för att jag skrek tidigare , du vet att jag älskar dig och att jag gör allt för dig

Pojken blir bekymrad över detta och kontrollerar huset och i telefonen finns ett röstmeddelande. Pojken lyssnar på det:

"Hej Adam, din mor.. hon var inblandad i en bilolycka .. runt 23:20. Jag är ledsen .. men hon klarade sig inte. Hon berättade precis innan hon avled att hon älskar dig mycket och att hon alltid kommer att hålla koll på dig, hon sa även att hon var ledsen för att hon blev så arg på dig och hon hoppades på att du kunde förlåta henne."

Pojken faller ner på knä, lägger huvudet i händerna och börjar gråta, han vet att om han inte hade gått ut så skulle hans mamma fortfarande vara vid liv, han vet att han aldrig kommer att förlåta sig själv för detta.


Av Vilma Pettersson - 3 augusti 2013 15:30

Jag har faktiskt inte någon människobästis. Men jag har massan djurbästisar, och det är ju Django, Loulou, Thessan, Robin hood och Teddy.


         



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! :)

Den här bloggen handlar framförallt om mitt stora intresse, hästar. Och mycket mer. Jag rider på ridskola 1 gång i veckan. Och så rider jag på ett arabsto som heter Manessa. Och henne kommer ni nog få läsa mycket om

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Bra
 Dålig
 Okej
 Sämsta bloggen nånsin!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vilma


Ovido - Quiz & Flashcards